Українська мова

                                    

                             УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання для дистанційного навчання у період

 з  25  травня по 29 травня

25.05.2020
Пригадай, що таке діалог.

Діалог
Діалог
Робота з текстом
 Прочитайте виразно байку. Між ким відбувається діалог?
БАЙКА
         Летіла ворона понад морем, дивиться — лізе рак. Вона хап його та й понесла через лиман у ліс, щоб, сівши де-небудь на гіллі, гарненько поснідати. Бачить рак, що приходиться пропадати, та й каже вороні:
— Ей, вороно, вороно, знав я твого батька і твою матір: славні люди були!
— Угу! — каже ворона, не роззявляючи рота.
— І братів, і сестер твоїх знав,— каже рак,— що за добрі люди були!
— Угу! — гугнить ворона, а рака кріпенько держить.
— Та все хоч і гарні люди,— каже рак,— а тобі не рівня. Мені здається, що й на світі нема розумнішої над тебе!
 Еге! — крикнула ворона на весь рот і впустила рака в море. От тим-то, як кого одурять хвалою або улесливою річчю, то люди кажуть:
— Упустив рака з рота.
А як кого остерігають, то кажуть:
— Гляди, не впусти рака з рота.
Ворона и рак, русская народная сказка читать онлайн | Русская сказка
26.05.2020
Робота з текстом
 Прочитайте виразно вірш. Поясніть, чому виникають труднощі під час читання. Чи можна цей текст назвати діалогом?
ВІТРИСЬКО
— Чом, вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду?
— Це я в листі заблудився і дороги не знайду.
— А навіщо трусиш сливи у некошену траву?
— Бо удався нелінивим, без роботи не живу!
— Ой вітриську, робиш шкоду! Угамуйся хоч на мить!
— Краще геть піду з городу, в чистім полі буду жить!
Звісив з тину босі ноги, свиснув — листя полягло.
І за мить впродовж дороги покурівся за село.
Тамара Коломієць
Не забувай про фізкултхвилинку! Виконуй вправи разом з Монстриком!


27.05.2020
     Склади розповідь (5-6 речень) про навчання у 1 класі. Напиши про те що сподобалось, що було важко, а можливо розповісиш про якісь цікаві моменти шкільного життя?!
28.05.2020
Виконайте завдання у зошитах та посібниках.

🚑Зошит для списування: ст.32, слово вітерець  звуко-букв. аналіз
🏎Зошит «Українська мова» жовтий: ст.60 - 64
🚲Посібник «Від букви до слова» ст.59 - 62
🛳Хрестоматія «Читаємо на канікулах» ст.162 - 180 - виразне читання

29.05.2020
Скласти розповідь ( письмово 5-6 речень) на тему: "Влітку". А якщо свою розповідь доповниш малюнком - буде чудово!


         Дякую вам, дорогі дітки і батьки, за роботу під час дистанційного навчання!

          УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання для дистанційного навчання у період

 з  18 травня по 22 травня

18.05.2020
 Каліграфічна хвилинка.
 Пропиши у зошиті по рядку: Лл, Мм.
Спиши текст:
Подруги 
       Подруги Марина і Інна вийшли на вулицю. Пішов дощ. Марина розкрила парасольку. Крізь краплини дощу світило сонце. На небі засяяла веселка. Яка вона красива!


19.05.2020
Виконайте завдання у зошитах.
🚑Зошит для списування: ст.31, слово хвилях  звуко-букв. аналіз
🏎Зошит «Українська мова» жовтий: ст.56 - 59
🚲Посібник «Від букви до слова» ст.23 - 26
🛳Хрестоматія «Читаємо на канікулах» ст.146 - 160 - виразне читання

20.05.2020
 Каліграфічна хвилинка.
 Пропиши у зошиті по рядку: Дд, Зз, Жж.


21.05.2020 

Склади текст-розповідь про свій улюблений транспортний засіб: велосипед, самокат, квадроцикл...(4-5 речень)


22.05.2020

        Прочитай уважно оповідання «Перше яблучко». Старайся все зрозуміти і запам’ятати. Після того, як прочитаєш - виконай тест у зошиті.

Перше яблучко
       Довго не родила яблунька. Десять років росла, розвивалася, а яблук не давала. Діти не могли дочекатися, коли ж з’являться яблучка. І цвітіння дерев закінчилося, а яблунька мовчки собі росла.
       Улітку з-під листочків раптом зажовтіли три яблучка, ніби хтось їх причепив туди. Так зуміли вони заховатися під листочками, що спершу ніхто їх і не помітив.
        Скільки радості вони дали дітям! Яблучка підростали, робилися більшими. Ніхто не наважувався їх зривати, всі хотіли дочекатися, які вони будуть доспілі.
         Одного разу здійнявся сильний вітер і зірвав два яблучка. Вони самотньо лежали у траві. А одне залишилося на дереві. Діти чекали, коли ж воно доспіє.
         І ось настав час його зривати. Усі притихли, чекають і пильно стежать, як мама обережно знімає яблучко. Спочатку уважно його роздивилися, а потім мама розрізала яблучко на рівні частки і роздала всім по шматочку. Яке ж воно було соковите та солодке! Смачнішого яблука діти ще не їли!
       Рости, яблунько, принось нам радість!

ТЕСТ:
               
    1. Скільки років не родила яблунька?
а) три роки      
б)десять років.

      2. Улітку з-під листочків раптом зажовтіли
 а) три яблучка   
 б) п’ять яблучок

3. Яблучка підростали, робилися більшими, 
а) і діти зірвали їх
б) і ніхто не наважувався їх зірвати

4. Як вчинили з останнім яблучком?
а) віддали мамі покуштувати
б) розділи на рівні частини між усіма.









  УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання для дистанційного навчання у період

 з  12 травня по 15 травня


Прочитайте алфавіт, називаючи кожну літеру правильно. Під час каліграфічного письма, піддивляйся як правильно пишуться букви.



12.05.2020
 Каліграфічна хвилинка.
Пропиши у зошиті по рядку: Гг, Ґґ.
Спиши слова з таблиці, вставляючи, де потрібно, букву г або ґ.






13.05.2020
Виконайте завдання у зошитах.
Зошит для списування: ст.30, слово щось  звуко-букв. аналіз
Зошит Українська мова жовтий: ст.50-55
«Від букви до слова» ст.57-58 

14.05.2020
 Каліграфічна хвилинка.
 Пропиши у зошиті по рядку: Чч, Цц.
Прочитай слова з картинки. Хто з дітей зробив помилку?

 
Прочитай скоромовки, навчись швидко говори їх.
Випиши у зошит всі слова з апострофом.

 Усно. Прочитай речення і доповни їх.



15.05.2020
       Прочитай легенду про чарівну силу вишиванки.

Чарівна сорочка

         Жив в одному селі молодий козак Захар. І з лиця гарний, і вдачі доброї – ніхто про нього лихого слова ніколи не мовив. Батька-матір шанував, старших поважав, у біді людям помагав.
         У тому ж селі жила дівчина Галя. І був у неї дивовижний хист до вишивання. Не було в неї дорогих тканин – шовків-оксамитів, і нитки звичайнісінькі, і полотно те, що його ткали вдома на верстаті й вибілювали на сонці. А як тішили око ці візерунки й барви! І не такі вони яскраві – більше червоного, трохи чорного й синього, а глянеш – аж очі вбирає!
         Дбала Галя, аби сонце не випекло тієї краси, щоб нитки не злиняли. Трави збирала, варила, вимочувала, фарби з них готувала: і з васильків, і з кінського щавлю... Її хата – мов писанка: рушники скрізь – по стінах, над дверима й вікнами, та ще над картиною, що на ній козак Мамай сидить з бандурою.
Покохав козак Захар Галю, а вона його. Надумали побратися. Аж тут настала лиха година. 

      Мов чорний крук, облетіла село тривожна звістка: ворог неподалік. Жодного парубка не лишилося в селі – всі вирушили з отаманом до куренів. Вийшли дівчата їх проводжати, дарували за давнім звичаєм вишиті кисети (торбинки для тютюну), хустки, рушники, що мали боронити козаків од злої напасті. Прийшла з дівчатами і Галя. Тривожно було їй: віщувало серце щось недобре. Однак не сказала Захарові про свої передчуття. Нехай краще їде козак з легким серцем, аби не здригнулася його рука, що триматиме шаблю.
        Настали неспокійні дні. Чи ж повернуться славні захисники? Одного дня надвечір з’явився в селі вершник, примчав на змиленому коні. Приніс він добру звістку: розбили козаки ворогів. Галі ж передав закривавлену хустку. Ту, що дарувала вона Захарові... Повідав гонець, що вмирає Захар на руках у своїх бойових побратимів, не допомагають йому ані зілля бабусі-знахарки, ані молитви. Майнула тоді Галя до скрині, вихопила звідти згорток та передала посланцеві. І на прощання слізно його про щось благала. Мов вихор, помчав запорожець на прудкому коні. Подав козакам згорток. Вдягнули на Захара нову сорочку, вишиту нареченою. І раптом його пригаслі очі зблиснули: побачив козак у барвистому візерункові й рідну леваду, і вишневий садок, і Дніпро-Славуту, й миле дівоче обличчя. Наче вдома побував!
         Провів Захар кволою рукою по барвистій вишиванці – враз повернулися до нього життєві сили. І вже не могла здолати його люта смерть. Одужав славний козак!





     УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання для дистанційного навчання у період

 з  4 травня по 8 травня


🚀🚀🚀Нове посилання на Padlet https://padlet.com/6837020/Bookmarks

04.05.2020
Повтори алфавіт. 
Закріплення і узагальнення знань про іменник як частину мови ...
 Каліграфічна хвилинка.
 Пропиши у зошиті по рядку: Кк, Вв, Рр.
Спиши  текст у зошит:
Списування
Лелека
         Лелека – це дуже красивий птах. Пір’я в нього біле.  Високі ноги та червоний дзьоб.  Чому люди люблять цього птаха? Кажуть, що він приносить щастя.
                                      Лелека — злодюга - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Давайте повторимо!
До якої групи тварин належить лелека?
Чим птахи відрізняються від інших тварин?
Пограйте в гру та пригадайте будову птахів.

         Запиши у зошит слова парами. Змінюй слово так, щоб з’явився апостроф.

трава – трав’яний 
кропива – ....................
солома – ..................... 
ластівка – ................... 
соловей – ....................
          Утворені слова є родичами перших слів.
Слова для довідки: кропив’яний, солом’яний, ластів’ята, солов’їний.

05.05.2020
Виконайте завдання у зошитах:
Зошит для списування: ст.29, слово з'явилась  звуко-букв. аналіз
Зошит Українська мова жовтий: ст.46-49
«Від букви до слова» ст.55-56 

Повідомте учням
Код доступу 856021
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Повідомте учням
Код доступу 930606
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

06.05.2020
 Каліграфічна хвилинка.
 Пропиши у зошиті по рядку: Нн, Бб, Щщ.
 Спиши  текст у зошит:

Списування
         На уроці малювання учні малювали диких тварин.  Дмитрик намалював ведмедя.  Боря – вовка.  А Вітя намалював корову.  Хто неуважно слухав завдання?

Випиши слово малювання та зроби звуко-буквений аналіз слова. 

07.05.2020

Каліграфічна хвилинка.

 Пропиши у зошиті по рядку: Хх, Жж, Юю.

        Передивись відео. Читай слова уважно і старайся запам’ятати, як вони пишуться.



         Це - словникові слова! Написання яких, потрібно запам’ятати!
А тепер, ввімкни відео ще раз та перепиши всі слова у зошит, ставлячи наголос. Щоб не поспішати, відео став на паузу та спокійно списуй.

08.05.2020
Прочитайте оповідання і поміркуйте над тим,  яке  батько прийняв рішення і чому.
 Сім’я у нас одна
В. Осєєва


Левко завжди допомагав мамі. Він і посуд мив після обіду, і в кімнаті прибирав. Але якось на хлопчика напала лінь. І день, і другий минув,— Левко не допомагає мамі.
    Тут і неділя прийшла. Батько каже за обідом:
— Погано наша сім’я працювала. Не підемо сьогодні нікуди. От тільки шкода маму. Весь тиждень у полі та вдома працювала. І сестричку Таню шкода. Хороші оцінки принесла — п’ятірки. Та і я теж цілий тиждень працював на фабриці.
    Левко почервонів увесь та й говорить:
— Ну, й ідіть самі! А я з кицькою залишуся.

— Та ні вже, куди ми підемо,— відповідає батько.— Адже сім’я у нас одна. Всі один за одного відповідаємо.


Запитання:

- Яке рішення прийняв батько щодо недільного дня? А чому?

- Чи ви вважаєте це рішення справедливим?

- Як, на Вашу думку, має почувати себе Левко?

 А чи змінить він своє ставлення до своїх обов’язків?

 - А чи дружною є ця сімя?



Прочитайте оповідання.

Спробуйте відповісти на запитання: з ким хотіла розділити радість Катруся?  Та поміркуйте над поведінкою її однокласників. 

Розділена радість

                               В.Сухомлинський


         У  Катрусі сьогодні велика радість. Понад рік хворів її татко.         В лікарні лежав, три операції переніс. Мамі і Катрусі було тяжко. Не раз, бувало, прокинеться Катруся вночі й чує: мама тихо плаче.        А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і бадьорий.        Радісно сяють Катрусині очі. Прийшовши до школи, зустріла дівчинка в дворі двох своїх однокласників, Петрика і Гришка. Зустріла й поділилась радістю:     - Наш татко видужав...     Петрик і Гришко, глянувши на Катрусю, здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м'яча. Катруся пішла до дівчаток, що гралися в класи.     - Наш татко видужав, - сказала вона, і радість засяяла в її очах.
Одна з дівчаток, Ніна, з подивом запитала:
      - Видужав - ну й що з того?        Катруся відчула, як із грудей до горла підкотився важкий клубок і дихати стало важко. Вона відійшла до тополі на кінці шкільного подвір'я і заплакала.     - Чому ти плачеш, Катрусю? - почула вона тихий, ласкавий голос Кості, мовчазного хлопчика, її однокласника.
Катруся піднесла голову й, схлипуючи, відповіла:
      - Наш татко видужав...      - Ой, як же це добре! - зрадів Костя.

       - Біля нашої хати в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і понесемо твоєму таткові.     Радість засяяла в Катрусиних очах.  



     Запитання:

-         Що ви довідалися про батька Катрусі?

-         Як ви думаєте, що робили мама Катрусі і сама вона для того, щоб батько швидше видужав?

-         А чи ви піклуєтесь про своїх родичів, коли вони захворіють?
Обчислення площі прямокутної ділянки. Задачі на знаходження площі пря…
                      


Українська мова

27.04.2020
Прочитай правила:
1.В українській мові приголосні звуки можуть подовжуватися: знання, віддаль, беззмінний, життя, обличчя, збіжжя

2. Подовжені приголосні вимовляються трохи протяжніше, ніж звичайні, і на письмі позначаються подвоєними буквами: беззахисний, старанний, відкриття, бездоріжжя.

Завдання: Прочитайте слова в рамках, відшукайте подовжені звуки:


3. Подовжуються м’які приголосні, якщо вони стоять між двома голосними, а також :
а) закінчуються на :  
знаряддя, чуття, галуззя, колосся, знання, затишшя, обличчя, бездоріжжя; 
б) закінчуються на  :  
тінь— тінню,
 сіль — сіллю
мазь — маззю
мідь — міддю,
 ніч — ніччю
подорож — подорожжю
туш — тушшю;
в) у словах 
Ілля, суддя, стаття, рілля, зрання, спросоння, навмання.


Письмове завдання:
Спиши слова у зошит та олівцем підкресли голосні звуки між якими стоять подовжені приголосні: 

           Читання, кохання, волосся, гілля, змагання, Ілля, суддя, сіллю, ніччю, каміння, колосся, варення, довкілля, плавання, проміння, шиття.


4. Подовження звука у транскрипції позначається двокрапкою. Наприклад: ння /н‘:а/. 
Завдання: Навчись правильно читати буквосполучення:





Розглянь, як в транскрипції позначаються такі подовжені звуки:


Письмове завдання:
У зошит перепиши слова та зроби до них транскрипцію, звукобувений аналіз слова.
Наприклад: Каміння / к а м‘ і н‘: а / - 3 скл., 7б., 6 зв.
                                     - о = о =: о
Вугілля, проміння, ллє, обличчя, багаття.

28.04.2020
Словниковий диктант
Приготуйся писати словниковий диктант. Візьми зошит та ручку. Вмикай відео, уважно слухай та пиши.



Письмове завдання:
Спиши пари слів, та порівняй кількість звуків у словах. Постав знаки >,<,=.

(3 звуки) Сон  <  дощ (4 звуки)
щит   вуж
щітка   кішка
гриб   гість
дзиґа   дятел
 волосся    волосина

29.04.2020 
Виконайте завдання у зошитах!

Зошит для списування: ст.28, слово лілія звуко-буквений аналіз.
    Зошит Українська мова жовтий: ст.42-45
   «Читаємо на канікулах» ст.106-116- підготувати виразне читання, яке продемонструєте під час онлайн-конференції.

30.04.2020
Прочитайте розповіді. Дайте відповідь на всі запитання. 




Яка розповідь сподобалась найбільше? Перекажи її.






Українська мова

Завдання для дистанційного навчання
 у період з 21 квітня по 24 квітня

21.04.2020
Сьогодні ми вивчимо приголосні звуки /дз`/, /дз/, /дж/.

Буквосполучення дждз передають на письмі вимову  приголосних звуків; кожне з них вимовляємо відповідно як один звук дждз:
Бджола, джерело́, дзе́ркало, дзвін, дзьоб, кукуру́дза.
(інформація для батьків: На межі префікса і кореня вони позначають два звуки—д+ж і д+з:відживи́ти, підживи́ти, відзна́ка, надзвича́йний, підзе́мний.)


Які комахи видають звук /дж/, а які /дз/?

Потренуйся читати буквосполучення: дж, дз.

 

Подивись відео. Запам`ятай пояснення:

Звуки /ДЖ/, /ДЗ/, /ДЗ`/ у транскрипції записуємо з`єднуючи, нерозривно, а вгорі над звуком малюємо об`єднувальну дужку.
Завдання:
1. Розглянь, як правильно виконувати звуко-буквений
аналіз слова.



2. За зразком зроби звуко-буквений аналіз слів:
дзвінок, джерело.
3. Пригадай правила переносу слів:
Не можна розривати сполучення літер 
дж, дз, які позначають  один звук.
Наприклад: ґу-дзик, хо-джу. 
4. У зошиті поділи слова на склади: джакузі, продзвенів,
ходжу, дзеркало.
22.04.2020
      Завдання
1.Подивися відео, прочитай цікаві факти 
і спробуй відгадати тему тижня.


2. Запиши 1 таке повідомлення про одну із тварин.
3. Полічи кількість слів у реченні. 
4. Проаналізуй це речення за інтонацією та змістом.
5. Утвори  усно питальне речення.
6. Зроби звукові моделі слів: білка, ведмідь, бджола.


23.04.2020
Виконай завдання в зошитах.
У зошиті для списування на сторінці 27, після списування тексту, зроби звуко-буквений аналіз слів щука та лящі. (Випиши  слово, запиши транскрипцію, визнач кількість складів, букв, звуків.)
 Працюй охайно, пиши каліграфічно.


Виконай цікаві тести:

Тест для допитливих:
Код доступу 137771
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Тест для знавців мови:
Код доступу 879916
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

24.04.2020
Прочитай казку. Які тварини в ній зустрічаються?

Казка

Хитрий півень

       Півень, тріпочучи крилами, злетів на пліт і почав на все горло кукурікати. З сусіднього лісочка підкралася лисичка.
   — День добрий! — гукнула вона. — Почула, як ти гарно кукурікаєш. Чудовий у тебе голос. Тільки не знаю, чи вмієш ти так співати, як співав твій батько.
   — А як же співав мій батько?
   — Він на одній нозі ходив по плоту і, заплющивши одне око, так гарно кукурікав, що й ну…

   - І я зможу! — сказав півень, випрямився, заплющив око і почав кукурікати.

   — А чи зможеш ти стояти на одній нозі і, заплющивши очі, співати?

   — Зможу! — крикнув півень.

       Та тільки заплющив він очі, як лисиця підскочила і схопила його.
       Понесла лисиця його в ліс і хотіла вже з’їсти, а він і каже:
   — Твоя мати не так робила!

   — А як же вона робила? — спитала лисиця.

   — Схопивши півня, вона, перш ніж розірвати його, мала звичку співати.

   — Я вся вдалася в матір! — промовила лисиця.

      Заплющивши очі, вона почала щось шепотіти. Півень тільки цього й чекав: змахнув крилами, злетів і сів на дерево.

   — Ось тобі й маєш, півень мене перехитрив, — облизавшись, промовила лисиця, зітхнула і голодна подалася в ліс.

Перекажи казку.

Аудиосказка Кот, Петух и Лиса слушать онлайн | Ozornik.net
Не забувай про самооцінку! Як ти оцінюєш свою роботу з української мови?




Завдання для дистанційного навчання у період

 з  13 квітня по 17 квітня

13.04.2020

Переглянь відео. Повтори правило про апостроф.


Виконай завдання:
Розподіли слова у два стовпчика, в перший запиши слова з апострофом, в другий запиши слова, які пишуться без апострофа.

      Повір’я, прислів’я, пов’язаний, дзюрчати, цвях, обов’язок, ім’я, мавпячий, рум’яний, жаб’ячий, святковий, різдвяний, реп’ях.

14.04.2020




Повтори правила:
 Речення виражає закінчену думку.         
  Речення складається зі слів. 
  Слова в реченні пишуться окремо. 
  Вони зв'язані між собою за змістом.
  Перше слово в реченні пишеться з великої  літери. В кінці речення обов’язково стоїть знак: крапка/ знак питання/ знак оклику.


Речення  за змістом бувають:
- розповідні;
-  питальні;
-  спонукальні.
Речення за інтонацією бувають:
- окличні ( знак оклику !)
- неокличні.

Завдання:
1. Придумай та запиши у зошит:
- одне розповідне речення ( наприклад: Оленка з мамою печуть пасочки.)
- одне питальне речення (наприклад: У який колір ти пофарбувала свою крашанку?)
- одне спонукальне речення ( наприклад: Зайчику, бери морквину!)

        15.04.2020
Антоніми - це слова протилежні за значенням.
Пограймося!

     Гра “ Навпаки”:
засинати - …
 мовчати - ...
  тепло - …
   велика - …
    згадую - ...
менше - ...
Ви підібрали антоніми.
Запишіть їх у зошит, поставте наголос.
Зі словом згадую складіть і запишіть речення. 
Зробіть звуко-буквенний  аналіз слова ( транскрипція, кількість складів, букв, звуків)

16.04.2020
Виконайте завдання в зошитах.

17.04.2020
Прочитайте текст:

Людмила Дорош
ВЕРБОВА ГІЛКА

Нелегку зиму пережила молоденька вербиця. Цілу зиму вітрюган намагався зламати її гілочки, дув щосили і пригинав до землі, але вона не здавалася, гнулася, жалібно змахувала руками-гілочками, та не ламалася. 
І коли несміливе весняне сонце почало голубити землю, і в її скованому стовбурі почало прокидатися життя. Вербиця хотіла розплющити очі, та поки ще не могла - її бруньки не налилися соком, а міцно спали на гілочках. Та не надовго. Під теплими променями сонця сік розтав і побіг по стовбуру.
- Годі спати, дівиці-сестриці, весна вже! - бадьоро співав він, біжучи стовбуром та гілочками.
Ось так поступово бруньки почали наливатися соком, набрякати і ставали все більшими й більшими, аж поки не виросли стільки, що змогли відчинити віконечка і показали світу свої пухнасті біленькі голівки.
- Ой, які гарненькі котики! - замилувалася синичка. - Пухнасті й білі, немов сніг!
Але, на відміну від снігу, пухнасті котики могли нагрівати. Ось чому, коли мороз ще боровся за своє існування і намагався скувати землю і все живе, до вербиці зліталося мале птаство і вмощувалося поміж гілочками, тулячи до котиків свої змерзлі дзьобики, аби нагрітися. 
Та й самі котики, дарма що маленькі й тендітні, дуже стійко витримували мороз завдяки своїй пухнастій одежині.
Але в природі все живе поступово змінюється. З кожним днем сили морозу меншали, а теплого сонечка - більшали. Сніг перетворився на струмочки і побіг долами-гаями, з вирію почали повертатися перші перелітні птахи, а галявини уквітчали весняні квіти. 
За цей час і з вербою сталися зміни - котики почали міняти свою одежину і ставали все жовтішими й жовтішими, аж поки вербиця і зовсім скинула свій пухнастий наряд. Замість нього на світ визирнули малесенькі зелені листочки.
А одного дня прийшли люди і набрали цілий оберемок вербових гілочок.
- Ой, куди ж це ви? - захвилювалася синичка, яка вже встигла подружитися із вербою.
- До церкви, - гордо мовило вербове гілля, - через кілька днів настане Вербна неділя, яка без нас не може обійтися.
Як ви добре знаєте, цікавості у синички не бракує. Вона полетіла за людьми і почала за ними спостерігати. Через деякий час побачила, як безліч людей почало збиратися у церкві, а згодом залунали дзвони і кожен, хто виходив з церкви, мав при собі гілочку верби.
- Не я б’ю, верба б’є, за тиждень - Великдень! - промовляли люди і легенько хлестали один одного свяченою вербовою гілкою.
І ця радісна звістка піднімалася все вище й вище в небо, розносячи радість усім віруючим. Господарі почали прибирати в садках, а господині взялися завзято за писанки та паски, але про свячену вербу не забули - одні поклали її над дверима, інші - над іконою, вірячи в те, що вона обереже їх від злих сил та напасті.





Завдання для дистанційного навчання у період

 з  6 квітня по 10 квітня

        1. Вивчи правило про апостроф.
Апостроф уживають після букв б,п,в,м,ф,р перед буквами  я,ю,є,ї.
Приголосний звук, після якого стоїть апостроф, завжди твердий. А букви я,ю,є,ї  позначають
2 звуки:  [йа], [йу], [йе], [йі].
Наприклад: б’є, п’ять, в’ють, на подвір’ї, торф’яний, полум’яна, олов’яний, полум’я, м’яч, в’ється.
     Ру  | м’я   |  на|
     П’ять
  -        0  | - = 0 |   - 0|
  -        = 0 =

2. Запиши слова у зошит. Де треба, встав апостроф.
    Сімя, лялька, мята, соловю, клюв, вє, малює, вяне, соломяний, деревяне, вюнок, соловїна, румяне, злякався.
3. Зроби звукові моделі слів.
   Солом’яний
      Ім’я
В’юни




4. Вивчи правило.
 Коли букви я, ю, є позначають 1 звук і м’якість попереднього приголосного, то апострофа немає.
Наприклад: ряст, рясно, рядно, поряд, буряк, буря, рябий, повітря, цвях, свято, духмяний, медвяний, крюк, Рєпін, різдвяний, ряд.
5. Запиши ці слова у зошит.
  Бу  |  ря
      Крюк
   Рє   |   пін
-        0|   = 0
  -        = 0 -
   = 0    | = 0 -

6. Зроби звукові моделі слів.
Буряк
Ряст
Рябий




Корява
Рюкзак
Рюмсає




Передивись відео, щоб запам’ятати все про апостроф!!!
                                             

Виконану роботу розмісти Padlet! padlet.com/6837020/Shvets


Виконай письмові завдання у зошитах:
Зошит для списування: ст.24-25.
Зошит Українська мова жовтий: ст.28-33

ЧИТАННЯ

Ви вже знаєте, що всі рослини  умовно поділяються на дві великі групи:
• Дикорослі рослини, які не потребують особливого догляду. Вони
можуть рости де завгодно, в залежності від того, куди впало
насіннячко, з якого в подальшому виросла рослина.
• Культурні рослини, які вирощує людина і за якими вона постійно
доглядає. Вони ростуть в садах, городах, парках, скверах». 
Пропоную прочитати наступне оповідання, щоб дізнатися більше
про життя дикорослих і культурних рослин.

Прочитай оповідання:

 Мальва і Хатня Квітка

       Під хатою росла Мальва. Вона була струнка та висока. Її рожевій
квітці захотілося якось заглянути у вікно: що там? За склом стояв
маленький горщик, у ньому — зелена стеблинка, на якій була рожева
квіточка. Така, як і в Мальви, тільки дрібненька. Мальва питає:
 — Ти хто?
— Я Хатня Квітка, — почулося з вазона.
— Як же ти  живеш у хаті? – здивувалась Мальва. — Там же немає
ні сонця, ні дощу
— Мене щодня поливають, мої листочки миють… — стала
розповідати Хатня Квітка. — Я живу багато років. Я пам’ятаю багато
зим. Ти восени гинеш, а я й далі живу…

Мальва слухала, слухала, а тоді й питає: — А ти знаєш, що таке
ранковий вітерець? — Ні, не знаю— каже Хатня Квітка. — А що це
таке?
Мальва співчутливо глянула на Хатню Квітку, похитала рожевою
голівкою і сказала: — Краще жити лише до осені, але знати, що таке
ранковий вітерець.


Запитання для обговорення:
• Між ким відбувалася розмова?
• Якими рослинами є головні герої оповідання: деревами, кущами
чи трав'янистими рослинами?
• Хто кому співчуває? Чому?
• Яка квітка є більш щасливою, на вашу думку? Чому?
Підсумок: 
     Дикоросла Мальва — щаслива. Вона любить сонце, бо
воно її зігріває, і дощ, бо він її напуває, і ранковий вітерець, що пестить
її рожеву квітку. Але Хатня квітка, яка є культурною рослиною, теж
щаслива,  — за нею доглядають: її поливають, пересаджують, з нею
розмовляють, її люблять. Культурні рослини виростила людина, а дикі
— виросли самі.
мальви
Мальва - берегиня української оселі. Сад і город. Порадник ...



Цей тест перевірить, чи були ви уважні:
Повідомте учням
Код доступу 829832
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







Немає коментарів:

Дописати коментар

ВІТАЮ ЗІ СВЯТОМ ОСТАННЬОГО ДЗВОНИКА!          Мої маленькі дітки! Ось і закінчився перший рік вашого навчання! Ви справились з усі...